Micro amp

En MXR Micro amp har jag länge tänkt bygga. Ett tämligen enkelt bygge och en i all sin enkelhet användbar pedal. Jag tänker ha den framför allt till soloboost, men den borde nog funka bra även till att kompensera för en gitarr med lägre utsignal och även rent allmänt för att driva på en förstärkare lite extra. Schemat komplett med kretskortslayout tog jag från tonepad.com. Jag säger bara en sak - där finns det mycket bra-att-ha-grejer!
Kortet gjorde jag med toner transfer-metoden och allt monterades i en Hammond-låda som lackades och försågs med en egentillverkad etikett. Den insatte avslöjar snabbt mitt lilla skämt med etiketten...



Min variant på MXR Microamp

Liten notering angående potten: Volymenpotten i Micro ampen skall vara en Reverse Log. Den köpte jag hos Banzai Music. Den finns nog på närmare håll också, men eftersom jag ända handlar ofta där så fick den följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar