Orange Squeezer

En kompressor har jag (nästan) aldrig haft! Jag byggde visserligen en i tonåren men den var inte egentligen avsedd för gitarr och den funkade aldrig nå't vidare. Med internet och tillgången på ritningar och scheman är läget lite annorlunda. Minst sagt! Så därför bygger jag mig en kompressor. Egentligen tänkte jag mig en klon på MXR Dyna comp, men det blev en Orange Squeezer istället (Dyna compen ligger dock i pipelinen).

Schema och layout finns, liksom en del andra av mina byggen, hos tonepad.com. Lådan är återigen en Hammond med egentillverkad etikett på översidan. Kretskortet är utskrivet på genomskinlig plastfilm och överfört till ett fotoresistbelagt laminat. Som alla mina tonepad-byggen hittills ett, på ett positivt sätt, händelselöst bygge. Det funkade alltså på första försöket. Bara löda ihop och börja spela
...


En Orange Squeezer blev det här gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar