Rebote Delay 2.5

Ett delay har jag viljat ha ett tag även om det inte är något som jag använder mig av offentligt. Kretsen PT2399 är enkel att bygga runt och på tonepad.com finns det ett bra schema. Efter att ha kollat lite Youtube-klipp blev jag övertygad om att Tonepad-projektet var det rätta för mig.

Det här kortet gjordes på ett fotoresistbelagt laminat och byggdes in i en något större Hammondlåda än de jag normalt brukar använda eftersom kortet dels är lite större och dessutom skall det vara tre kontroller på fronten. Etiketten skrev jag ut med bläckstråleskrivare på självhäftande film, men tyvärr var skrivaren dåligt synkad mot skärmen så när jag väl fick ut etiketten var den rosa istället för röd! Nåja... Jag kommer nog bara att använda pedalen hemma så det spelar ingen större roll.



Rebote Delay från Tonepad.com. Jag väntar fortfarande på en 100k-pot
utan splines så jag kan sätta dit den sista ratten.
Delayet fungerar bra och den distortion som anas vid långa delaytider stör inte mig så jag är nöjd. På det hela taget en utmärkt pedal! Överhuvudtaget skulle jag vilja påstå att Tonepads projekt fungerar bra. Jag har byggt ett par ev dem och alla utan undantag har fungerat direkt när jag testat dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar