Moody Sounds Tremolo

En av de första pedaler jag byggde i min ungdom var ett tremolo. Ritningen hittade jag i en elektroniktidning och bygget finns fortfarande kvar undanpackat i någon låda. Den fungerade aldrig som jag ville - istället för att ge ett mjukt tremolo hackade den sönder tonen, av-på-av-på osv. Kulsprutesmatter helt enkelt...

Av nostalgiska skäl slog jag till och beställde en byggsats till en tremolo-pedal från Moody Sounds. Jag beställde lådan oborrad eftersom jag ville placera rattarna på översidan istället för på sidan. Det innebar att jag fick göra en egen etikett till översidan istället för den som följde med, men Moody säljer även självhäftande dekalfilm.

Trots alla mina år som hobbybyggare inom elektronik är detta faktiskt den första byggsats jag köpt och för den som känner sig osäker på att tillverka allt själv kan jag rekommendera Moodys byggsatser. Handledningen var mycket tydlig och jag roade mig med att bygga enligt den istället för att så att säga tänka själv och följa schemat. Min slutsats blev att kan man bara löda så kan man bygga en Moody-byggsats - åtminstone om de andra satserna håller samma klass. Det blev en mycket bra pedal i slutändan. Och prisvärd! Jag har svårt att tänka mig att man kan köpa komponenterna, lådan och tillverka ett kretskort billigare än vad den kompletta byggsatsen kostar. Åtminstone om man bor så till att man måste beställa allt och därmet betala porto innan man har grejerna hemma.



Så blev den när den var klar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar